Sopimus-, tilaus-, toimitus- ja takuuehdot

 

Ehtojen pääkohdat:

TILAUS: Tilaus tehdään verkkokaupassa, ja sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Päijänne-ovet on lähettänyt kirjallisen tilausvahvistuksen sähköpostitse tai kirjeitse

TOIMITUSAIKA JA HINTA: Toimitusaika vaihtelee Päijänne-ovien tehtaan kuormituksen mukaan, kulloinenkin toimitusaika on nähtävissä verkkokaupan ostoskorin yhteydessä. Ostettaessa on nähtävissä reaaliaikaisesti mahdolliset HINTAETU- toimitusviikko/viikot, joille tehdas voi antaa hintaetua, jotta tehtaan kuormitus saadaan täyteen. Päijänne-ovet pidättää oikeuden valmistaa tuotteet myös aiemmin kuin vahvistettuna viikkona. Toimitus on tässäkin tapauksessa vahvistetun toimitusviikon mukainen. Toimitusviikko tarkoittaa sitä viikkoa, jonka aikana tuotteet lastataan tehtaalla.

PERUUTTAMISOIKEUS; tuotteet tehdään tilauksen mukaisesti mittatilaustyönä, joten tilausvahvistuksen toimittamisen jälkeen tilaukselle ei ole peruuttamisoikeutta

MAKSUTAVAT: Verkkomaksu, rahoitus tai lasku. Laskulla maksettaessa Päijänne-ovet tarkistaa tilaushetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, jonka vuoksi tilaajalta kysytään henkilötunnus. Yli 15 t€:n arvoiset laskulla maksettavat tilaukset vaativat 30 %:n ennakkomaksun tilattaessa.

TOIMITUS: Toimitus tapahtuu Manner-Suomessa välille Hanko – Napapiiri painorajoittamattomille ja kuorma-autolla ajettavan tien varteen. Mahdolliseen tilapäiseen painorajoituksen ylittämiseen asiakkaan kuuluu kysyä poikkeuslupaa paikalliselta tiemestarilta. Muille alueille toimitus sovitaan tehtaan kanssa tapauskohtaisesti. Toimitusehto on Autossa toimitusosoitteessa (CIP Incoterms 2011). Saaristo- ja Napapiirin pohjoispuolisten toimituksien hinta määritellään tapauskohtaisesti Päijänne-ovien asiakaspalvelun toimesta p. 010 32 39 324.

TAKUU: Päijänne-ovet-tuotteilla on 3 vuoden takuu

Ehdot yksityiskohtaisesti:

Sopimus tilaajan ja Päijänne-ovien välillä

Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä.

Tilaajan tulee olla 18 vuotta täyttänyt

Tilauksen yhteydessä tilaajan tulee ilmoittaa nimi, toimitusosoite, sähköpostiosoite, postiosoite sekä puhelinnumero. Tilaajan antamat asiakastiedot ovat luottamuksellisia.

Tilaus tehdään Päijänne-ovien verkkokaupassa ja sitova kauppasopimus syntyy tilaajan ja Päijänne-ovien välillä, kun Päijänne-ovet on lähettänyt kirjallisen tilausvahvistuksen

Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse myynti@paijanne-ovet.fi, kirjeitse tai puhelimitse (010 32 39 324). Tilaaja sitoutuu tarkistamaan tilausvahvistuksen.

Hinnat

Voimassaoleva hinta on hinta, joka on kulloinkin esillä Päijänne-ovien verkkokaupassa. Yksittäisen tuotteen hinta voi vaihdella tilauksen koon ja toimitusajan mukaan. Lopullinen ja osapuolia sitova kokonaishinta näkyy tilausvaiheessa verkkokaupan yhteenvetosivulla. Tilauksen hinta sisältää kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron.

Tilaukseen lisätään toimituskulut. Toimituskulut määräytyvät toimitustavan ja tilavuuden mukaan ja kulu näkyy tilausvaiheessa verkkokaupan yhteenvetosivulla.

Mikäli toimitusosoite sijaitsee Lapissa tai saaristossa, on toimitustapa ja siihen liittyvät kulut sovittava erikseen tilaajan ja Päijänne-ovien välillä

Toimitus

Toimitusaika on pääsääntöisesti 4-6 viikkoa tilauksesta riippuen Päijänne-ovien tehtaan kuormituksesta. Päijänne-ovien verkkokauppasivuilla on nähtävissä myös mahdolliset HINTAETU- toimitusviikko/viikot, joille tehdas voi antaa hintaetua, jotta tehtaan kuormitus saadaan täyteen. Päijänne-ovet pitää oikeuden valmistaa tuotteet myös aiemmin kuin vahvistettuna viikkona. Toimitusviikko tarkoittaa sitä viikkoa, jolloin tuotteet lastataan tehtaalla.

Toimitus tapahtuu Manner-Suomessa välille Hanko – Napapiiri painorajoittamattomille ja kuorma-autolla ajettavan tien varteen. Mahdolliseen tilapäiseen painorajoituksen ylittämiseen asiakkaan kuuluu kysyä poikkeuslupaa paikalliselta tiemestarilta. Muille alueille toimitus sovitaan tehtaan kanssa tapauskohtaisesti. Toimitusehto on Autossa toimitusosoitteessa (CIP Incoterms 2011). Saaristo- ja Napapiirin pohjoispuolisten toimituksien hinta määritellään tapauskohtaisesti Päijänne-ovien asiakaspalvelun toimesta p. 010 32 39 324.

Kuljetusliike sopii tilaajan kanssa jakelun tarkasta aikataulusta puhelimitse

Maksutavat

Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:
a) Verkkomaksu.
b) Yleisimmät luottokortit.
c) Lasku ja osamaksu. Laskulla maksettaessa maksu hoituu toimituksen jälkeen postitetulla laskulla, jossa on korotonta maksuaikaa 14 vrk. Päijänne-ovet tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden ja varaa oikeuden evätä tilauksen, mikäli luottotiedoissa on häiriömerkintä. Yli 15 000 €:n arvoiset laskulla maksettavat tilaukset vaativat 30 %:n ennakkomaksun tilattaessa.

Peruutusoikeus

Päijänne-ovet tekee tilaajan tilaamat tuotteet mittatilaustyönä tilauksen mukaisesti, joten tilausvahvistuksen toimittamisen jälkeen tilaukselle ei ole peruuttamisoikeutta.

Toimituksen vastaanottaminen 

Ennen kuin toimitus kuitataan vastaanotetuksi, on pakkaus tarkistettava päällisin puolin kuljetusvaurioiden varalta. Jos pakkauspahvin havaitaan vaurioituneen, on tarkistettava ovatko tuotteet vaurioituneet. Jos tuotteet ovat vaurioituneet, vaurio on kirjattava rahtikirjaan. Päijänne-ovet suosittelee myös vaurion valokuvaamista. Mahdollisen vaurioilmoitukset tulee lähettää sähköpostitse palaute@paijanne-ovet.fi.

Pakkauksen säilyttäminen

Pakkaus tulee säilyttää sateelta ja suoralta auringonpaisteelta suojassa. Oven säilyttäminen pakkauksineen suorassa auringonpaisteessa voi vaurioittaa maalipintaa ja lasilistoja. 

Reklamaatio

Mikäli tilaajalle on toimitettu väärä tai virheellinen tuote, kuuluu siitä ilmoittaa välittömästi Päijänne-oville, kuitenkin viimeistään 7 pv sisällä s-postitse palaute@paijanne-ovet.fi. Reklamaation kohteena olevaa tuotetta ei saa asentaa paikalleen ilman valmistajan lupaa. Päijänne-ovet ottaa tilaajaan viipymättä yhteyttä virheen korjaamiseksi. 

Takuu

Päijänne-ovet-tuotteilla on 3 vuoden takuu.

Ylivoimainen este (Force majeure)

Päijänne-ovet ei vastaa tilauksen toimituksen estymisestä, vaikeutumisesta tai myöhästymisestä Päijänne-ovien vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- ja tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta.

Erimielisyydet

Erimielisyydet tilaajan ja Päijänne-ovien välillä pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvottelemalla. Mikäli tämä ei onnistu, tilaaja voi ottaa yhteyttä kuluttajaneuvontaan, joka voi sovitella riitaa. Mikäli tämäkään ei onnistu tilaaja – ei Päijänne-ovet – voi viedä asian kuluttajariitalautakuntaan. Lautakuntakäsittely on molemmille osapuolille maksuton. Jos riita päätyy tuomioistuimeen, se käsitellään Päijänne-ovien kotipaikan käräjäoikeudessa.